پرش به محتوای اصلی

از خواص نقره برای بدن چه می‌دانید؟ بدون شک، کسی نیست که با زیبایی‌های بی‌وقفه نقره ناآشنا باشد. این عنصر فلزی، ضمن کاربردهای متعددی که در زمینه طراحی جواهرات دارد، دارای خواص درمانی بی‌شماری هم هست. به‌طوری که بسیاری از ادیان، به استفاده از آن تاکید داشته‌اند و شواهد علمی زیادی هم فرضیه خواص سلامتی‌بخش این جواهرات را اثبات می‌کند.

شاید خیلی از شما پیش از این، به نقره‌جات به چشم یک اکسسوری زینت‌بخش می‌نگریستید ولی با خواندن مطالب مفید این مقاله، حتما نظرتان نسبت به آن، تغییر خواهد کرد. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

خواص نقره با دفع عوامل بیماری زا

فلز نقره، متشکل از یون‌های منحصربه‌فردی است که به‌طور خودکار، عوامل بیماری‌زا مانند ویروس‌ها و میکروب‌ها را دفع می‌کند. بار مثبت یون‌های این فلز، با عوامل آلودگی می‌جنگد و به پوست شما، پاکی می‌بخشد. بنابراین، با به‌همراه‌داشتن یک قطعه نقره، حالا به هر شکلی که باشد، ایمنی خود را در برابر بیماری‌ها افزایش دهید.

تشخیص اسید بالای خون با خواص زیورآلات نقره

فلز نقره هنگام تماس با مواد سمی و اسیدی، واکنش می‌دهد. اگر بعد از استفاده از جواهرات آن، متوجه آبی‌شدن رنگ آن شدید، باید بدانید که نمک بدن‌تان بیش‌ از حد بالاست. در حقیقت، عرق انسان، از ترکیبات سولفور و اسیدهای آمینه ساخته می‌شود. زمانی که این ترکیب، از حد استاندارد فراتر برود، می‌تواند تهدیدی برای سلامتی‌تان باشد. پس با تغییر رنگ نقره، به اسیدی‌‌بودن خون‌تان پی ببرید.

تسکین درد با خواص نقره

زمانی که شما از جواهراتی همچون انگشتر نقره، گردنبند یا دستبند آن استفاده می‌کنید، ذرات متشکل آن از طریق پوست وارد بدن می‌شوند و در تسکین دردهای عضلانی، به‌شکلی موثر عمل می‌کنند. برخی پزشکان معتقدند که نقره از خاصیت الاستیک رگ‌های انسان محافظت می‌کند.

بر اساس همین نظریه، می‌توان از نقره برای ترمیم‌یافتن پوست و درمان بیماری‌هایی مانند آرترین و روماتوئید استفاده کرد و دردهای بدن را به این واسطه کاهش داد.

دفع اشعه های مضر با فواید نقره

پیشرفت تکنولوژي و رواج استفاده از آن‌ها در زندگی امروزی، سبب شد که انسان بیش از هر زمان دیگری در معرض اشعه‌های خطرناک اینترنت باشد. همراه‌داشتن زیورآلات نقره در طول روز، به‌طور تاثیرگذاری از بدن شما در برابر اشعه‌های زیان‌بار حفاظت می‌کند و از بار سنگین فشارهای روحی روانی شما می‌کاهد.

خواص نقره برای مردان با کاهش استرس و اضطراب

در جریانید که استفاده از طلا به مردان چندان توصیه نمی‌شود چراکه به‌همراه‌داشتن آن، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد اما این موضوع درمورد نقره صدق نمی‌کند. نقره، آرامش‌دهنده است و درصورتی‌که با سنگ‌هایی همچون عقیق، فیروزه و زمرد ترکیب شود، خواص اثربخش آن، دوچندان خواهد شد.

تقویت سیستم ایمنی بدن با نقره

بدن انسان، دارای مقداری فلز نقره است که درصورت کاهش آن، سیستم ایمنی دچار نقص می‌شود. به همین جهت، توصیه‌های بسیاری مبنی بر استفاده از نقره به‌منظور افزایش سلامتی بدن وجود دارد که می‌گوید این فلز، در دفع آلودگی، اشعه و هرآنچه که تهدیدکننده سلامت جسم و روان انسان باشد، موثر است.

شادی و انرژي بیشتر با معجزه خواص نقره

شاید برایتان عجیب و باورنکردنی باشد ولی باید بگوییم نقره، توانایی بالایی در رفع خستگی‌های عضلانی دارد. یون‌های تشکیل‌دهنده این عنصر که ازقضا دارای بار مثبت هستند، در تماس با پوست، حس‌وحالی مثبت به شما می‌بخشد و انرژی و شادابی را بعد از یک روز سخت کاری، به بدن‌تان باز می‌گرداند. در واقع، رنگ و جلای درخشنده این فلز، می‌تواند عاملی برای آرامش باشد.

بهبود سلامت پوست با نقره

آنچه که بیشترین تاثیر را در زیبایی انسان دارد، داشتن پوستی سالم است. بنابراین، می‌توانید از زیورآلات نقره برای دستیابی به این خواسته استفاده کنید. از ویژگی‌های شفابخشی و ضدباکتریایی نقره، می‌توان به‌عنوان یک درمان موضعی برای آسیب‌های پوستی استفاده کرد. همچنین این عنصر فلزی،خواص آنتی‌اکسیدانی قدرتمندی دارد که از سلول‌های پوستی به‌خوبی محافظت می‌کند.

بهبود عملکرد قلب با خواص انگشتر نقره

امروز، در دنیایی زندگی می‌کنیم که عوامل زیادی مانند حالت‌های افسردگی، تنش و استرس‌های فراوان از عوامل اصلی دخیل در بیماری‌های مرتبط با قلب هستند. ساده‌ترین راهکاری که می‌توان در جهت پیشگیری از این معضل استفاده کرد، به‌همراه‌داشتن زیورآلات نقره است. به همین دلیل، به افرادی که از مشکلات قلبی رنج می‌برند، توصیه می‌شود انگشتر نقره را در دست چپ خود بیاندازند.

کشف خواص نقره، تاریخچه‌ای دور و دراز دارد

از روزگاران قدیم، بشر همواره به‌دنبال یافتن شواهدی از خواص درمانی سنگ‌های قیمتی و مواد معدنی بود. پس چنین عقیده‌ای که جواهرات تزئین‌شده با عناصر به‌دست‌آمده از طبیعت، قدرت عرفانی و جادویی دارند، محدود به دوره‌ای که اکنون در آن به سر می‌بریم نمی‌شود، بلکه قدمتی طولانی دارد.

با گذر زمان، این باور از نسلی به نسل دیگر منتقل شد و در عصر مدرن، با تحقیقات و آزمایش‌های متعددی که روی سنگ‌هایی مانند نقره انجام شد، عقیده خواص درمانی و شفابخشی آن بیشتر در مردم جان گرفت. درحال‌حاضر، جوان ها به نقره یک نگاه ویژه دارند. آن‌ها شیفته زیبایی هستند و چیزی که این عنصر جذاب را برایشان محبوب کرده، فوایدی است که در مقاله امروز به آن‌ها اشاره کردیم.

جمع‌بندی

درمورد خواص نقره، بحث‌های گوناگونی وجود دارد که گویا تمام‌شدنی نیستند. اعتقادات پزشکی در گذشته و شواهد و مدارک علمی عصر حاضر، از فواید بی‌شمار نقره حکایت دارند و مهر تاییدی بر تاثیر آن در افزایش ادراک و انرژی، سلامت پوست و قلب، تقویت سیستم ایمنی و افزایش انرژی و حال مثبت جسمی هستند. به شما پیشنهاد می‌کنیم حداقل یک زیورآلات نقره خریداری کنید. اگر قصد خرید اینترنتی نقره را داشتید حتما به مجموعه اورو سر بزنید.

پاسخ دهید

ورود به سایت
نام کاربری / ایمیل / شماره موبایل خود را وارد کنید
بازیابی کلمه عبور
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
ورود به سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ثبت نام در سایت
شماره موبایل / ایمیل را تایید و اطلاعات را تکمیل کنید
ثبت نام در سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر