پرش به محتوای اصلی

نقره یک فلز سفید رنگی است که درخشندگی بسیار بالایی داشته و به دلیل کمیاب بودن ارزش قیمتی بسیار بالایی دارد. سال‌هاست که نقره برای ساخت انواع جواهر آلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از افراد علاقه زیادی به خرید زیورآلات نقره دارند و اقدام به خرید آن می‌کنند.

معمولا کاربران مدتی پس از استفاده متوجه می‌شوند که این زیورآلات نقره‌ای، همانند روزهای اول براق نیستند. در این صورت می‌توانند با استفاده از روش‌های خاصی اقدام به سفید کردن نقره کنند. بدون شک افراد زیادی دغدغه سفید کردن انگشتر نقره، گوشواره، گردنبند و غیره را دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می‌کنیم تا با ما همراه شوید.

چرا نقره سیاه می‌شود؟

افرادی که قصد سفید کردن نقره دارند بدون شک می‌خواهند با دلیل سیاه شدن نقره و از دست رفتن براقیت آن آشنا شوند. نقره به عنوان یک فلز با ارزش در دسته‌بندی فلزات ضد باکتریایی قرار می‌گیرد. چنانچه میکروب‌های موجود در هوا روی سطح این فلزات گران بها بنشیند یا رسوب کند، نقره به راحتی اکسید  می‌شود. با کدر شدن انگشتر، النگو، گردنبند و دیگر جواهرات نقره، استفاده از آن‌ها در مجالس می‌تواند سبب سرافکندگی شود.

همچنین در صورتی که اقدامی برای تمیز کردن آن‌ها نکرده و این میکروب‌ها همچنان روی سطح نقره باقی بمانند، به مرور زمان شاهد تغییر رنگ و در نتیجه سیاهی نقره خواهیم بود. بهتر است نگران این تغییر رنگ نباشید، چرا که دائمی نیست. نقره جزو فلزات مقاوم در برابر خوردگی است که با استفاده از مواد و روش‌های خاصی می‌توانید مجدداً آن را براق و زیباتر کنید. در ادامه روش‌های بروز برق انداختن انواع جواهرآلات شرح داده می‌شود.

جوش شیرین یک معجزه برای برق انداختن نقره

برای سفید کردن نقره می‌توانید به دنبال بهترین روش یعنی استفاده از جوش شیرین باشید. شما نیاز به یک ظرف مناسبی برای استفاده از جوش شیرین دارید که در صورت تماس با یکدیگر واکنش رخ ندهد. یک قاشق جوش شیرین، نصف لیوان سرکه و یک قاشق نمک را داخل ظرف مورد نظر بریزید.

 این مواد را با یک نی یا قاشق در یکدیگر ترکیب کنید و در نتیجه کمی آب ولرم به آن بیفزایید. اکنون می‌توانید گوشواره، انگشتر یا حتی گردنبند خود را در داخل این ترکیب بیندازید. به مدت نیم ساعت صبر کنید و اجازه دهید تا محلول جوش شیرین، سرکه و نمک کاملاً سیاهی روی نقره را از بین ببرد. سپس جواهر خود را با دستمالی تمیز کاملا خشک کرده و تاثیر فرایند پاک‌کنندگی را مشاهده کنید.

سس گوجه فرنگی بهترین پاک کننده نقره

اگر برای سفید کردن نقره به دنبال یک روش اقتصادی و مهم هستید، می‌توانید از سس گوجه فرنگی استفاده کنید. در این روش باید کمی سس قرمز روی حوله یا یک پارچه نرم و پرز‌دار بریزید. در نتیجه برای سفید کردن انگشتر نقره، گوشواره و یا پلاک باید این پارچه آلوده به سس گوجه فرنگی را روی قسمت سیاه شده نقره بکشید.

 بدون شک اگر چندین بار پارچه را روی نقره با فشار تکان دهید قسمت‌های سیاه شده براق می‌شود. اگر سیاهی نقره باقی ماند می‌توانید حدود یک ربع آن را در داخل سس قرار دهید. در نهایت پس از شستشوی نقره متوجه براقیت آن می‌شوید. برای اینکه سس قرمز در درز‌های نقره یا بدلیجات نقره باقی نماند، می‌توانید با کمک یک مسواک نرم آن را تمیز کنید.

سرکه یک روش خاص برای تمیز کردن گوشواره نقره

برای سفید کردن نقره می‌توانید از مزایای سرکه نیز بهره‌مند شوید. شما عزیزان برای سفید کردن گوشواره نقره یا حتی انگشتر خود تنها کافیست تا نصف لیوان سرکه سفید را با دو قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب کنید.

 پس از اینکه مخلوط شما آماده شد، باید بدلیجات نقره‌ای را تا حدود ۳ ساعت در داخل آن قرار دهید. پس از گذشت ۳ ساعت زمان، می‌توانید نقره را با آب سرد بشویید؛ اگر نقره را خشک کنید متوجه براقیت و درخشندگی بالای آن خواهید شد. توصیه می‌شود این فرایند را با حوصله انجام دهید تا زحماتتان به هدر نرفته و به نتیجه مطلوبی دست یابید.

با استفاده از خمیر دندان بدلیجات خود را سفید کنید!

سفید کردن نقره بسیاری از کاربران را با چالش‌های بسیار زیادی مواجه کرده است. قطعاً شما به دنبال بهترین روش برای سفید کردن بدلیجات خود هستید. می‌توانید از کمی خمیر دندان به عنوان یک محصول پرکاربرد برای سفید کردن نقره‌جات خود استفاده کنید.

 در ساختار خمیر دندان از ترکیبات سفید کننده قدرتمندی استفاده شده است. کمی از خمیر دندان را باید روی یک پارچه تمیز قرار دهید، در نتیجه این پارچه را روی قسمت‌های تیره یا سیاه شده نقره‌جات بکشید. چند دقیقه منتظر بمانید و پس از طی این مدت زمان می‌توانید بدلیجات نقره‌ای را بشوید.

نتیجه

هم اکنون افراد بسیار زیادی علاقمند به استفاده از زیورآلات نقره هستند. قطعاً که انگشتر نقره، گوشواره یا گردنبند نقره با براقیت بالا برای افراد جذابیت بسیار زیادی نیز دارد. به دلیل انعطاف پذیری بالای نقره یا شکل پذیری آن زیورآلات نقره با ظرافت بالایی تولید می‌شوند، به همین سبب بیشتر مورد توجه هستند. بسیاری از افراد دغدغه سفید کردن نقره را دارند.

 شما عزیزان می‌توانید از بهترین روش‌های مقرون به صرفه برای سفید کردن گوشواره نقره، انگشتر یا دیگر ست خود استفاده کنید. اگر به دنبال ظریف‌ترین، جذاب‌ترین و جدیدترین زیورآلات نقره هستید می‌توانید در فروشگاه نقره اورو انتخاب ایده آلی داشته باشید. در این مجموعه زیباترین زیورآلات نقره با کیفیت اصل و قیمت ارزان به فروش می‌رسد.

پاسخ دهید

ورود به سایت
نام کاربری / ایمیل / شماره موبایل خود را وارد کنید
بازیابی کلمه عبور
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
ورود به سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ثبت نام در سایت
شماره موبایل / ایمیل را تایید و اطلاعات را تکمیل کنید
ثبت نام در سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر