پرش به محتوای اصلی

در مورد کاربرد هوش مصنوعی در صنعت زیورآلات چیزی شنیده‌اید؟ صنعت نقره و جواهرسازی یکی از صنایع پردرآمد در کشور است که برای ثبات و بقای خود نیاز به خلاقیت و نوآوری دارد. بنابراین، اکثر برندهای مطرح دنیا درصدد برآمدند تا تحرک و پویایی خود را ازطریق طرح‌هایی که خلاقیت و نوآوری دارند، حفظ کنند.

برند نقره اورو را که می‌شناسید؟ اورو نخستین برند در ایران است که به‌واسطه کاربردهای هوش مصنوعی، جذاب‌ترین ایده‌های طراحی جواهرات را از آن خود کرد و به‌عنوان یکی از برندهای اشتغال‌زا و سودمند معرفی شد. در این مقاله تلاش شده است تا ضمن بیان تعاریفی از خلاقیت و نوآوری با هوش مصنوعی، به معرفی اورو و چگونگی فعالیت آن بپردازیم.

هوش مصنوعی در صنعت زیورآلات به منزله تحولی عجیب در طراحی است

از دیرباز تا امروز جواهرات وسیله‌هایی برای آراستن و نشانه‌ای از ثروت برای اقشار مختلف بوده‌اند. ازاین‌رو، روش‌های ساخت جواهرات همواره دستخوش تغییرات شد و ساخت آن‌ها از چارچوب کارگاه‌های کوچک بیرون آمد و به صنایعی بزرگ و پرزرق‌وبرق مبدل شد.

اگرچه این صنعت در فرایندهای تولید پیشرفت‌های گسترده‌ای داشت اما طراحی جواهرات هنوز که هنوز است، یک کار سخت و زمان‌بر محسوب می‌شود. به‌خصوص اگر پای طراحی زیورآلات در مقیاس‌های وسیع در میان باشد.

اکنون به لطف هوش مصنوعی، صنعت جواهرات یک انقلاب واقعی را درحال تجربه‌کردن است. برندهای زیادی روش‌های طراحی جواهرات را با هوش مصنوعی آزمایش می‌کنند. آن‌ها با کنارگذاشتن شیوه‌های سنتی و طرح‌هایی که چندان متقارن نبودند، با دستوری مبنی‌بر طراحی اشکال ظریف و متقارن به هوش مصنوعی موفق شدند قطعاتی زیبا و باکیفیت بسازند.

نقره اورو، اولین کاشف کاربرد هوش مصنوعی در صنعت زیورآلات

برندهایی که در تطبیق هوش مصنوعی با مدل کسب‌وکار خود موفق هستند، نه‌تنها به‌عنوان پیشگامان صنایع بازار شناخته می‌شوند، بلکه قادر به ارائه خدمات بهتری هم هستند. برند نقره اورو نخستین برندی بود که فهمید می‌توان از هوش مصنوعی برای طراحی جواهرات خود استفاده کند.

درحال‌حاضر، شما هر مدلی که در وبسایت این برند، تبلیغات و شبکه‌های اجتماعی می‌بینید، همه آن‌ها برگرفته از قابلیت‌های هوش مصنوعی هستند. اورو گالری نه‌تنها در ساخت مدل‌های خود، بلکه در تبلیغات و شناساندن تولیدات خود به دیگران هم از کمک‌های هوش مصنوعی بهره گرفت. به‌نظر شما این امر چگونه ممکن است؟

هوش مصنوعی در صنعت زیورآلات، زمینه خریدی آسان را فراهم کرد

پاندومی کرونا باعث تغییر رویه افراد در چگونگی خرید شد. البته این رویه بعداز کناررفتن این بیماری و برداشته‌شدن محدودیت‌ها همچنان پابرجا ماند و دنیای تجارت اینترنتی بیش از هر وقتی اهمیت یافت.

در اینجا باز هم هوش مصنوعی بود که به لطف وجود فناوری‌های پیشرفته خود به مشتریان کمک کرد تا جواهرات خود را به‌گونه‌ای بررسی کنند که گویی در مقابل‌شان قرار دارد. این امر باعث حذف موانعی همچون بی‌اعتمادی مشتریان یا ترس آن‌ها بابت ازدست‌دادن سرمایه خود در خرید جواهری نامناسب شد.

رابط‌های هوش مصنوعی به مشتریان کمک می‌کند تا از میان طرح‌های شخصی‌سازی‌شده در وبسایت، نمونه دل‌خواه خود را امتحان کنند. فناوری هوش مصنوعی موقعیت صورت و دست‌ها را ترسیم می‌کند و جواهرات را به‌گونه‌ای روی آن‌ها قرار می‌دهد که حس امتحان‌کردن آن‌ها مقابل آینه به شما دست می‌دهد.

این موضوع احتمالا شما را به یاد فیلترهایی می‌اندازد که در نرم‌افزارهای فتوشاپ موبایل می‌بینید ولی در صنعت جواهرات، این قضیه با دقت و کیفیت بالاتری انجام می‌شود. خودکارسازی چنین فرایندهایی که ممکن است ساعت‌ها توسط انسان زمان ببرد، باعث شد که برندهایی همچون اورو فروش کالا و خدمات خود را تا چندین درصد افزایش دهند.

مزایای حضور هوش مصنوعی در صنعت زیورآلات و نقره

حالا دیگر فهمیدید هوش مصنوعی به مجموعه‌ روش‌هایی اطلاق می‌شود که سیستم‌های کامپیوتری را توانمند می‌کنند تا با استفاده از الگوریتم‌ها و قوانین قابل برنامه‌ریزی، خدماتی را ارائه دهند که انجام آن‌ها توسط انسان‌ها نیاز به هوش عقلی و صرف زمانی طولانی دارد.

اوروگالری با استفاده از کاربردهای هوش مصنوعی، زمان انجام عملیات را به حداقل رساند و در هزینه استفاده از نیروی انسانی برای طراحی مدل‌های زیورآلات و تبلیغات صرفه‌جویی کرد. همچنین باعث هدفمندی تبلیغات و افزایش بازدهی شد.

هوش مصنوعی به‌دلیل توانایی‌های بالقوه‌ای که دارد، همچنان درحال توسعه و بهبود است و پیش‌بینی می‌شود که رشد شگفت‌انگیزی را در صنعت جواهرات رقم بزند. اوروگالری با استفاده از هوش مصنوعی توانست بهترین استراتژی‌ها را برای رسیدن به مخاطبان خود اجرا کند.

جمع‌بندی

با مطلبی که از کاربرد هوش مصنوعی در صنعت زیورآلات خواندید، دانستید که طراحی جواهرات نیاز به خلاقیت و نوآوری دارد. با ظهور هوش مصنوعی، طراحان موفق شدند که افق‌های تازه‌ای را کشف کنند و برای ایجاد طرح‌های منحصربه‌فرد و چشم‌نواز امکانات بیشتری را در اختیار داشته باشند. برند نقره اورو، اولین بار توانست این تجربه هیجان‌انگیز و ارزشمند را با هوش مصنوعی به‌دست بیاورد.

دلیل اینکه مشتریان زیادی اکنون برند اورو را به‌عنوان یکی از بهترین طراحان جواهرات می‌شناسند و تحسین می‌کنند این است که با استفاده از کاربردهای هوش مصنوعی، الگوهای جدیدی که نیاز به خلاقیت و پیچیدگی زیادی دارند و از استعداد هر طراحی برنمی‌آید، روی جواهرات خود پیاده‌سازی می‌کند. همچنین درزمینه تبلیغات نیز، حضور موفقی با هوش مصنوعی دارد.

پاسخ دهید

ورود به سایت
نام کاربری / ایمیل / شماره موبایل خود را وارد کنید
بازیابی کلمه عبور
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
ورود به سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ثبت نام در سایت
شماره موبایل / ایمیل را تایید و اطلاعات را تکمیل کنید
ثبت نام در سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر